דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גופך לאחר הלידה 

מאת    [ 25/01/2016 ]

מילים במאמר: 750   [ נצפה 1867 פעמים ]

הימים הראשונים עם תינוקך יכולים להיות זמן מאוד רגיש עבורך. יש הרבה מה ללמוד ולעשות. מלבד ההתרגשות שתאחוז בך להכיר את תינוקך, גופך צריך להתאושש מהלידה.

 כיצד תרגישי

את עשויה להרגיש עייפה בימים הראשונים, ולכן נסי לנוח כמה שיותר. אפילו הליכה פשוטה עשויה להיראות כמו עבודה קשה. נסי לשמור על התינוק שלך קרוב אליך ככל שאת יכולה. השותף שלך צריך גם הוא להשקיע זמן ולהיות קרוב לתינוקך. להרבה אמהות, ההתרגשות וההנאה של התינוק החדש עולות בהרבה על כל הבעיות, אבל את עשויה להרגיש חולשה ועייפות, או להרגיש שאת לא יכולה לדאוג לתינוק שלך בדרך שאת רוצה.

לידה היא חוויה רגשית ומעייפת וההורמונים שלך ישתנו באופן דרמטי בימים הראשונים. חלק מהנשים תרגשנה דכדוך סביב שלושה עד חמישה ימים לאחר הלידה. הרגשה זו עלולה להיות גרועה יותר אם ישפיעו עלייך העבודה הקשה, העייפות או דאגות אחרות.

הגוף שלך יראה כמה שינויים משמעותיים בימים הראשונים לאחר הלידה.

החזה

השדיים שלך יהיו גדולים יותר בהתחלה בעיקר בזמן ההנקה. אם את לא מתכוונת להניק, את לא צריכה לעשות דבר. אבל ביום השלישי או הרביעי, החזה שלך עשוי לגדול מהחלב שהוא מייצר. חזייה תומכת עשויה לעזור. השדיים שלך יקטנו שוב תוך שבוע בערך.

הבטן

הבטן שלך תהיה כנראה רחבה למדי לאחר הלידה, והיא תהיה גדולה יותר ממה שהייתה לפני ההיריון, בעיקר בגלל שהשרירים שלך נמתחים. אם תאכלי תזונה מאוזנת ותעשי קצת פעילות גופנית, בטנך אמורה לחזור לקדמותה. כדאי לך למרוח קרם למניעת סימני מתיחה שיגביר את גמישות העור.

הנקה עוזרת להפיג כאבים. מסיבה זו, ייתכן שלפעמים תרגישי צביטה כואבת למדי בבטן או כאב בזמן שאת מאכילה את תינוקך.

שלפוחית השתן

זה די שכיח לאחר לידת תינוק שהשתן דולף בטעות אם את צוחקת, משתעלת או קמה פתאום. תרגילים לרצפת האגן יכולים לעזור למנוע את זה. אם הבעיה נמשכת יותר משלושה חודשים, בקרי את הרופא שלך, שעשוי להפנות אותך לפיזיותרפיסט.

 תפרים

אם היו לך תפרים לאחר הקריעה או אפיזיוטומיה, רחצי את האזור לעתים קרובות במים חמים נקיים כדי לסייע לו להחלים. לאחר הרחצה, יבשי את עצמך בזהירות. בימים הראשונים, זכרי לשבת בעדינות ולשכב על הצד ולא על הגב. תרגילים לרצפת אגן יכולים לעזור ריפוי. אם התפרים כואבים ולא נוחים, הרופא יכול להמליץ על טיפול או משככי כאבים.

אם את מניקה, בדקי עם הרופא או הרוקח לפני קניית תרופות כגון איבופרופן או אקמול. בדרך כלל תפרים נרפאים לאחר תקופה, אבל לפעמים הם נפרמים.

 הליכה לשירותים

בהתחלה, המחשבה על הטלת שתן יכולה להיות קצת מפחידה בגלל הכאב ובגלל שאת לא יכול להרגיש את מה שאת עושה. שתייה מרובה של מים תדלל את השתן שלך, אבל אם את באמת מתקשה להטיל שתן, ספרי לרופא או לאחות. את כנראה לא תצטרכי לפתוח את המעיים שלך לאחר הלידה, אבל זה חשוב לא לתת לעצמך לפתח עצירות. אכלי פירות טריים, ירקות, סלט, סובין ולחם מקמח מלא, ושתי הרבה מים. זה מאוד לא סביר שתפריך יקרעו, אבל את עשויה להרגיש טוב יותר אם תחזיקי כרית נקייה על התפרים במהלך פעולת מעיים.

 טחורים

טחורים נפוצים מאוד לאחר לידה, אבל הם בדרך כלל נעלמים בתוך כמה ימים. אכלי הרבה פירות טריים, ירקות, סלט, לחם מקמח מלא ודגנים מלאים, ושתי הרבה מים. זה אמור להפוך את המעיים לפחות כואבים. אם את מרגיש מאוד לא נוח קחי משחה להרגיע את הכאב.

 דימום לאחר הלידה

לאחר הלידה, את עשויה לדמם מהנרתיק שלך. הדימום יהיה כבד למדי בהתחלה, ולכן תצטרכי מגבונים סניטרים סופגים. אין להשתמש בטמפונים עד לאחר הבדיקה, כי הם יכולים לגרום לזיהומים. בזמן ההנקה, ייתכן שתבחיני כי הדימום הוא אדום יותר וכבד יותר. את גם יכולה להרגיש התכווצויות כמו כאבי מחזור, הידועים בשם "כאבים של אחרי". הדימום ישנה בהדרגה את צבעו לחום ועלול להימשך כמה שבועות. הוא יפחת בהדרגה עד שייעצר. אם את מוצאת את עצמך מאבדת דם בקרישים גדולים, עלייך לספוג במגבונים ולהתייעץ אצל הרופא או המיילדת.

 תרגילים לאחר לידה

תרגילים לאחר לידה יסייעו למתן את השרירים של רצפת האגן שלך ואת הבטן, ויעזרו לך להחזיר את המותנים. הם גם יגרמו לך לזוז ותרגישי בכושר. ייתכן שתוכלי להשתתף בשיעור התעמלות לאחר לידה בבית החולים שלך. שאלי את המיילדת.

 בדיקות וחיסונים

לאחר הלידה, יציע לך כמה בדיקות וחיסונים כמו נגד חצבת, חזרת ואדמת. אם לא הציעו לך את החיסון, דברי עם המיילדת או הרופא שלך כי זוהי הזדמנות טובה לעשות זאת.

 

את תזדקקי לעזרה וייעוץ רב עם התינוק הראשון שלך. בין אם את בבית החולים או בבית, המיילדות נמצאות שם כדי להדריך ולתמוך בך, וכמובן כדי לבדוק שאת מתאוששת מהלידה. אל תהססי לבקש עזרה אם אתה צריכה. המיילדות או אחיות טיפת חלב תהינה זמינות בסביבתך כדי לעזור לך לדאוג לעצמך ולתינוקך.

מאמי קר (mommycare) - מובילים במוצרים טבעיים לאם ולתינוק. מבחרי מוצרי מאמי קר לבחירתכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב